UWAGA!

Od 1 PAŹDZIERNIKA 2018 r. Biblioteka Uniwersytetu Gdańskiego oferuje nowy sposób zdalnego dostępu do baz danych i źródeł elektronicznych za pomocą systemu HAN.

Usługa VPN nie będzie już wykorzystywana.


1. Co to jest usługa zdalnego dostępu?

System HAN umożliwia korzystanie z licencjonowanych elektronicznych zasobów BUG (e-czasopisma, e-książki) z komputerów spoza sieci UG.

Nowe narzędzie HAN pozwoli na uproszczenie procedury zdalnego dostępu do e-zasobów:

  • nie będzie wymagana dodatkowa instalacja lub konfiguracja na komputerze użytkownika,
  • nie będzie wymagane wypełnianie i wysyłanie formularzy zgłoszeniowych do uruchomienia usługi zdalnego dostępu.

2. Kto może skorzystać z usługi zdalnego dostępu?

Dostęp do e-zasobów spoza UG mają pracownicy, doktoranci oraz studenci UG (stacjonarni, zaoczni i słuchacze studiów podyplomowych).

Przy logowaniu należy podać login i hasło do konta bibliotecznego.

Login to:

  • numer indeksu poprzedzony prefiksem 5100 dla studentów lub prefiksem 510090 dla doktorantów posiadających ELS,
  • numer karty bibliotecznej dla pracowników UG.

3. Warunki korzystania

Posiadanie aktualnego Konta bibliotecznego bez zaległości w bibliotece.

W przypadku rozwiązania umowy o pracę z UG lub ukończenia studiów i podpisania karty obiegowej w Bibliotece UG dostęp zostaje anulowany.


4. Jak korzystać z usługi zdalnego dostępu za pomocą systemu HAN

Aby skorzystać z dowolnej bazy należy wybrać link znajdujący się na stronie BUG w zakładce E-zasoby (Bazy danych, E-czasopisma, E-książki). Każda baza ma swój indywidualny link, można ją znaleźć w opisach poszczególnych baz lub w wykazie alfabetycznym.

Po kliknięciu w odpowiedni link pojawi się okno do logowania, w które należy wpisać login oraz hasło używane w katalogu online.
W przypadku problemów z Kontem Czytelnika prosimy o kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Uwaga!
Danę dostępowe do Konta Czytelnika tj. login i hasło są udostępniane tylko na miejscu w Wypożyczalni!

Co zrobić, jeśli nie możemy się zalogować do systemu HAN:

  • w przypadku problemów z logowaniem należy sprawdzić ważność i stan konta bibliotecznego,
  • w przypadku konieczności prolongaty konta lub uregulowania zobowiązań należy zgłosić się do Wypożyczalni.

Uwagi dotyczące funkcjonowania systemu HAN prosimy wysyłać na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Czy system HAN wymaga konfiguracji?

  • HAN nie wymaga dodatkowych instalacji ani konfiguracji przeglądarki internetowej,
  • Zalecamy używanie przeglądarki w trybie prywatnym (incognito).

Uwaga!
Zwracamy Państwa uwagę, iż przy zdalnym dostępie do e-zasobów za pomocą HANA-a nie ma bezpośredniego logowania do serwera HAN, tylko autoryzacja logowania przy odpowiednim wyborze zasobu.

Oznacza to, że  NIE NALEŻY zapamiętywać i uruchamiać bezpośrednio linku:

lecz wybrać odpowiedni zasób i w momencie, gdy serwer podejmuje próbę autoryzacji należy podać odpowiednie dane (login i hasło).

Reasumując, serwer HAN służy tylko do autoryzacji, nie ma bezpośredniego logowania bez wskazania bazy!


5. Pomoc PDF

Pomoc PDF


6. Regulamin korzystania z zasobów elektronicznych Biblioteki Uniwersytetu Gdańskiego

Regulamin korzystania z zasobów elektronicznych Biblioteki Uniwersytetu Gdańskiego